Oh boy, waar beginnen we met deze website? Het lijkt wel alsof iemand een heleboel buzzwoorden in een blender heeft gegooid en het resultaat op een pagina heeft geplakt. “3DMZ: waar creativiteit en technologie samenkomen in een oude garageloods.” Als dat geen romantische beschrijving is, weet ik het ook niet meer!
Laten we beginnen met de naam. “3DMZ”? Klinkt als een geheime militaire zone waar ze proberen een nieuwe generatie van onzichtbare 3D-printers te ontwikkelen. Het is alsof ze de naam hebben gekozen zonder te kijken of het ook maar iets met hun diensten te maken heeft. Misschien was “3D-Experimenten op een Budget” al bezet?
En dan die indeling. Het lijkt wel alsof je door een doolhof van jargon wandelt. Ik bedoel, “Test before invest”? Dat klinkt alsof je je moet voorbereiden op een slechte dating-app ervaring. “Ja, ik wil je wel investeren, maar laat me eerst je prototype van je persoonlijkheid zien!”
Laten we het hebben over de ‘inspiratie’-sectie. “Inspiratie begint bij 3DMZ als je over de drempel stapt.” Oh echt? Want op het moment dat ik binnenstap, lijkt het meer op een technologische gevangenis waar je verplicht wordt om je creativiteit in te leveren bij de deur. En die exposities en demonstraties? Dat klinkt als een fancy manier om te zeggen dat ze gewoon je gemiddelde ambachtelijke markt hebben opgewaardeerd met 3D-printers.
En die ‘innovatie-vouchers’? Kom op, dat klinkt alsof je een kortingsbon voor een Kruidvat-kraslot hebt gewonnen. “Gefeliciteerd! Je hebt recht op 10% korting op je volgende innovatieve idee!” Alsof je met zo’n voucher ineens het volgende grote idee uit je hoed kunt toveren. En ik ben er zeker van dat als je het probeert, je gewoon met een 3D-geprinte pen komt aanzetten.
Dan die evenementen. “Nooit een saai moment bij 3DMZ!” Oh, ik weet niet, maar het lijkt erop dat ze alles hebben dat klinkt als een saaie zakelijke bijeenkomst, vermomd als een leuk evenement. Een “ouder-kind avond PET EVENT”? Serieus? Dat klinkt meer als een slecht georganiseerde kinderfeestje dan een inspirerend evenement. Wat is de dresscode, of moeten de kinderen gewoon hun huisdieren meenemen?
Bovendien, het lijkt erop dat ze de woorden “creatie” en “educatie” hebben herhaald tot ze de betekenis verloren. Het is net alsof ze dachten: “Als we het vaak genoeg zeggen, klinkt het wel indrukwekkend!” Het lijkt meer op een krantenartikel dat met een SEO-tool is geschreven dan op een uitnodiging voor een innovatieve ervaring.
En dan de contactsectie. “Laten we samenwerken.” Nee, dank je. Ik ben al bang dat als ik contact met jullie opneem, ik in een eindeloze cyclus van jargon en workshops beland. “Hallo, welkom bij 3DMZ! We hebben een workshop over hoe je je eigen excuses voor het niet hebben van creativiteit kunt printen!”
Dus, 3DMZ, misschien is het tijd om die oude garage om te toveren in een plek waar mensen niet alleen hun creativiteit kunnen ‘testen’, maar ook gewoon kunnen ademen zonder te worden overspoeld door jargon. Want laten we eerlijk zijn: zelfs de meest innovatieve ideeën kunnen niet overleven in een zee van buzzwords.