Skip to content
Home » Roast of assetpeople.com

Roast of assetpeople.com

Oh, Asset People, waar moet ik beginnen? Je website is als een slecht onderhouden fabriek: het lijkt op het eerste gezicht misschien functioneel, maar als je er dieper in duikt, ontdek je dat alles aan het verroesten is. Laten we eens kijken naar de ‘diensten’ die je aanbiedt. “Effectief onderhoud”? Geloof je echt dat iemand onder de indruk is van een slogan die klinkt als de slogan voor een lokale loodgieter? Ik zie het al voor me: “Bel Asset People, wij houden je spullen in goede staat, of in ieder geval zo goed als een 3D-printer die je net uit de doos hebt gehaald.”

En dan de ‘procesoptimalisatie’. Ha! Als je organisatie zo gefocust was op processen als jij op jargon, zouden jullie nooit een probleem hebben! “We faciliteren je operaties.” Zeker, en ik faciliteer de groei van mijn bankrekening door te doen alsof ik een crypto-investeerder ben. Wat een prachtig voorbeeld van dubbelzinnige taal. Het klinkt alsof je een heel team van consultants hebt ingehuurd om te zeggen dat je eigenlijk gewoon dingen ‘efficiënter’ probeert te maken, maar in werkelijkheid is dat gewoon een fancy manier om te zeggen: “We hopen dat we het niet nog slechter doen.”

En dan de ‘prestatiemeting’. Oh, wat een juweeltje! Je hebt tools ontwikkeld die zo ‘in-house’ zijn dat ze waarschijnlijk in de schuur van je oom staan. Dit klinkt alsof je een Excel-spreadsheet hebt gemaakt en daar een fancy naam aan hebt gegeven. “We verzamelen, verwerken en analyseren gegevens.” Oh, wauw! Ik dacht dat je een rocket scientist was, maar blijkbaar ben je gewoon de buurjongen die met een rekenmachine speelt.

Laten we het hebben over die ‘inzichten in activa en werk’. Je zegt dat je een proces-first aanpak hebt. Laat me raden, die aanpak is een beetje als een kind dat een recept volgt maar dan de helft van de ingrediënten vergeet? “We combineren ervaring met intelligente automatisering.” Als je ervaring zo indrukwekkend was, waarom moet je het dan zo vaak herhalen? Het lijkt meer op een midlife crisis dan op een solide bedrijfsstrategie.

En dan die prachtige zin over “kennis uit data.” Dit klinkt als de presentatie waar iedereen in de zaal in slaap valt. “We helpen organisaties om de weg van ruwe data naar bruikbare kennis te vinden.” Zeker, want wie heeft er niet een paar uur over de telefoon doorgebracht om te ontdekken dat hun gegevens gewoon als een rommelige stapel papier zijn? Je zou bijna denken dat je het voor elkaar hebt gekregen om de kunst van het ‘totale tijdverspilling’ te perfectioneren.

En dan de contactinformatie! “Bel ons vandaag nog!” Ik kan me voorstellen dat je telefoon niet overloopt van de aanvragen. Een nummer dat klinkt als een klantenservice van een goedkope provider en een e-mailadres dat zo generiek is dat het lijkt alsof je het in een online generator hebt ingevoerd. En die locatie? Polhaarweg 18 in Dalfsen? Dat klinkt als een plek waar je alleen komt als je per ongeluk de verkeerde afslag neemt op weg naar een ander, veel interessanter avontuur.

Dus, Asset People, als je ooit een prijs wilt winnen voor de meest oninteressante bedrijfswebsite, dan ben je goed op weg! Maar als je echt wilt dat mensen geïnteresseerd zijn in wat je doet, zou ik voorstellen om je tekst een beetje meer leven in te blazen. Want op dit moment lijkt het alsof je gewoon woorden hebt verzameld in een willekeurige volgorde en ze op een pagina hebt geplakt. Het is tijd om die ‘intelligente automatisering’ in te zetten en je website een flinke opknapbeurt te geven!