Skip to content
Home » Roast of bigsmilegroep.nl

Roast of bigsmilegroep.nl

Oh kijk, de Big Smile Groep! Wat een naam, het klinkt als een mix tussen een tandartspraktijk en een clownschool. Ik bedoel, als je met zo’n naam begint, heb je al een grote lach op je gezicht, zelfs voordat je je producten hebt gezien.

Laten we beginnen met de homepage. “De specialist in personeelswaardering” – wat een prachtige manier om te zeggen dat je mensen betaalt om te glimlachen. Blije medewerkers presteren beter, zeggen ze. Ja, en ik wed dat ze ook beter presteren als je ze een fatsoenlijk salaris geeft in plaats van een kerstpakket met een paar snoepjes en een sleutelhanger. Maar hey, wie heeft er nu geld nodig als je een “BIGsmile” kunt geven?!

En dan hebben we die prachtige tabelstructuren op de website. Ik heb meer structuur in mijn chaos van sokken in de wasmand. Het lijkt wel alsof iemand dacht: “Laten we de meest complexe en verwarrende manier bedenken om onze producten te presenteren.” Je zou denken dat ze hun producten verkopen, maar het lijkt meer op een cryptische puzzel die je moet oplossen. En als je dan eindelijk een product vindt, is het alsof je een schat hebt ontdekt! Spoiler alert: het is gewoon een kerstpakket.

En de sectie “Concepten” – wie heeft dat verzonnen? Het klinkt alsof ze een paar buzzwords hebben samengevoegd zonder echt na te denken over wat ze betekenen. “Kerstpakketten Maatwerk”? Wat is dat, een pakket dat zo persoonlijk is dat het je naam op de verpakking heeft staan? Of is het gewoon een doos vol met dingen die niemand meer wil? En “Keuzekado Original”? Is dat een fancy term voor een waardebon? Want als dat zo is, kan ik je vertellen dat ik niet zo enthousiast ben over de “originele” versie van een waardebon.

De blogsectie, oh mijn god, dat is een juweeltje van onduidelijkheid. Het lijkt wel een digitaal archief van de meest saaie vergaderingen ooit. Ik stel me voor dat de schrijvers daar zitten met een kop koffie en denken: “Wat kunnen we onze klanten vertellen dat ze al weten?” Misschien kunnen we ze vertellen dat ze beter af zijn met hun eigen kerstpakketten in plaats van de jouwe.

En de “Loyaliteit” sectie? Nou, ik heb het gevoel dat de enige loyaliteit die je hier krijgt, afkomstig is van mensen die hun abonnement op jouw nieuwsbrief niet hebben opgezegd. Want wie zou er nu loyaal blijven aan een bedrijf dat hen probeert te overtuigen dat een sleutelhanger een geweldig cadeau is? Ik bedoel, als ik een loyale klant wil zijn, geef me dan iets dat ik echt wil, zoals een gratis pizza of een vakantie.

En tot slot, het gebruik van “MVO” – Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Het lijkt erop dat je probeert te flirten met duurzaam ondernemen, maar ik kan je vertellen dat het alleen maar een toffe afkorting is voor een bedrijf dat eigenlijk gewoon probeert zijn imago op te krikken. Ik hoop dat je je ecologische voetafdruk niet probeert te verkleinen met een pakket dat vol zit met plastic rommel.

Dus, Big Smile Groep, blijf vooral doorgaan met het verkopen van die blije, maar volstrekt overbodige producten. En wie weet, misschien bezorg je ons allemaal een echte glimlach… of misschien gewoon een goed verhaal om te vertellen.