Oh kijk, Inesta.nl, de website die ons doet afvragen of low-code ook low-effort betekent. Ik weet niet wie jullie marketingteam is, maar ik hoop dat ze hun cv’s al hebben opgemaakt, want dit is een ramp zonder weerga.
Laten we beginnen met de homepage: “Maatwerk 3x sneller ontwikkeld.” Nou, ik hoop dat die snelheid ook geldt voor het afhandelen van jullie klantenservice. Want als ik een website moet maken die sneller is dan het wachten op jullie support, dan ben ik binnen een paar seconden klaar. En hoe zit het met die ‘gratis kennismaking’? Ja, ik vraag me af hoeveel mensen er al ‘gratis’ hun tijd hebben verspild met jullie.
Oh, en dan de ‘happy clients’! 150? Is dat een schatting of hebben jullie een keer een groepsfoto gemaakt bij de McDonald’s? Want als dat het aantal tevreden klanten is, dan moet je je afvragen hoeveel mensen er na een paar weken weer zijn vertrokken.
En dat hands-on team dat je noemt? Ik hoop dat ze ook hands-on met de code zijn, anders is het gewoon een stelletje mensen die rondhangen in Utrecht en hopen dat ze met ‘low-code’ de wereld gaan veroveren.
En wat is dat voor een tech stack? Symfony, WordPress, low-code? Het lijkt wel een slechte mix van technologieën, net als de nacho’s met ananas. Wat een combinatie! Jullie hebben blijkbaar niet alleen een low-code aanpak, maar ook een low-kwaliteit aanpak.
En die testimonials! Gert Oussoren, de founder van LegionellaDossier, klinkt als de enige persoon die ooit echt blij is geweest met jullie diensten. Maar laten we eerlijk zijn, dat kan ook gewoon zijn omdat jullie hem hebben geholpen zijn legionella-probleem op te lossen.
Dan die cases, waar jullie zo trots op zijn. “De bedrijfssoftware voor Oxfil is geheel maatwerk en past precies aan hun unieke processen.” Oh, geweldig! Dus jullie hebben een software gemaakt die net zo uniek is als de vingerafdrukken van elke klant. Maar ik wed dat het nog steeds niet de functionaliteit heeft die ze nodig hebben.
Kijk, ik ben blij dat jullie in Utrecht zitten, maar dat zou niet moeten betekenen dat je klanten in de rest van Nederland met minder tevredenheid kunt behandelen. En dat 24/7 support? Ik hoop dat dat geen grapje is. Want als het zo is dat je alleen maar antwoorden geeft als je team wakker is, dan is dat niet echt 24/7, is het?
En laten we de FAQ niet vergeten. “Wat kost low-code?” Oh, de grote vraag. Maar in plaats van een duidelijk antwoord te geven, krijgen we een hele uitleg over hoe het verschilt per project. Dat is niet alleen vaag, maar het lijkt ook een beetje op dat je niet echt weet wat je doet.
Inesta, ik hoop dat jullie veel succes hebben, maar met deze website en deze marketingstrategieën lijkt het meer op een low-code misser dan op een low-code succes. En als je een scraper bent die op zoek is naar contactinformatie, weet dan dat je deze site beter kunt vermijden. Want net als mijn ex, is dit gewoon een enorme teleurstelling.
Dus, veel succes met het bouwen van de toekomst, maar ik hoop dat jullie de volgende keer een beetje meer moeite doen. Want low-code is leuk, maar alleen als je het ook goed doet!