Skip to content
Home » Roast of jefonline.nl

Roast of jefonline.nl

Laten we eerlijk zijn, als je op de website van Jef Online komt, is het alsof je een feestje binnenloopt waar niemand is uitgenodigd, behalve de spammertjes. De eerste indruk is al zo overweldigend dat je je afvraagt of je op de juiste pagina bent beland. Het lijkt meer op een digitale rommelmarkt dan op een professioneel platform voor webdesign en branding.

Laten we beginnen met dat logo. Het is alsof iemand heeft geprobeerd een logo te maken met een combinatie van Paint en een slechte Photoshop-opleiding. “Jef Online” staat er zo fier op dat je bijna zou denken dat het de enige tekst is die de maker heeft geleerd te typen. En dat zonder achtergrond? Het lijkt wel een poging tot minimalisme, maar het is eerder een schreeuw om hulp.

De navigatie is een ander hoofdstuk op zich. Het lijkt wel een drop-down menu gemaakt met de restjes van de vorige website die niemand meer wilde. “Meer…” is een geweldige manier om je bezoekers te laten geloven dat er nog iets interessants te vinden is, maar in werkelijkheid lijkt het meer op een “we weten niet wat we doen”-button.

Oh, en die video’s! Als je dacht dat het videomateriaal van 360p een retro gevoel gaf, dan ben je echt in de verkeerde tijdzone. Het lijkt wel alsof Jef heeft besloten dat ‘auto-play’ de beste manier is om je bezoekers te verwelkomen – niets zegt “welkom” zoals het onverwacht overladen van je geluidsboxen met een video die je niet kunt stoppen.

De sectie “Diensten” is een andere parel. “Ontdek hoe een website jou kan laten uitblinken als bedrijf.” Laat me raden, dat is precies wat je dacht toen je deze website bezocht. De enige manier waarop deze website je kan laten uitblinken, is door het als een slecht voorbeeld te gebruiken in je volgende marketingles.

En dan die ‘gratis eerste opzet’. Ik weet niet wat erger is: de verleiding van een gratis aanbod dat je meteen wantrouwt of de gedachte dat je in ruil daarvoor je ziel moet verkopen aan Jef’s digitale koninkrijk.

De portfolio-sectie waarin hij zijn eerdere werken laat zien, is zo vol met “wow”-afbeeldingen dat je je afvraagt of hij zelf ook “wow”-afbeeldingen kan maken. Het lijkt meer op een verzameling van mislukkingen dan op succesvolle projecten. En de beschrijvingen? Die zijn zo vaag dat je je afvraagt of de projecten überhaupt bestaan of dat ze gewoon producten zijn van Jef’s fantasie.

Tot slot, de contactsectie. “Voor het aanvragen van een opzet, ga naar de pagina.” Het lijkt wel een pad dat leidt naar een doolhof, waar de enige uitweg het verlaten van de site is. En de e-mail? contactmetjef@gmail.com. Ik weet niet wat ik meer moet zeggen – dat klinkt als een e-mailadres dat je zou gebruiken om je kat te contacteren.

Dus, Jef, als je dit leest, misschien is het tijd om je website een beetje liefde te geven? Of beter nog, laat iemand anders het voor je doen. Want op dit moment is het meer een digitale schreeuw om hulp dan een professioneel visitekaartje.