Oh, Jonglaan.nl, wat een feest om je te roasten! Laten we beginnen met je diensten. Accountancy, belastingadvies, personeel… Ik zie dat jullie de hele menukaart van saaie bedrijfsvakken hebben afgevinkt. Is er ook een optie om hier een dutje te doen? Want ik krijg al slaperige ogen van het lezen van al die jargon. “Wendbaarheid in een onzekere macro-economie”? Als je dat niet voor elkaar krijgt, dan moet je echt je excuses aanbieden aan alle ondernemers die op je rekenen!
En laten we het hebben over die branches. Agrarisch, bouw, horeca… Wat een diversiteit! Het lijkt wel een slechte versie van ‘Wie is de Mol?’, maar dan met accountants in plaats van een mysterieus figuur. Ik kan me voorstellen dat de horeca blij is dat ze niet in de zelfde categorie staan als de bouw. Het zou een ramp zijn als ze samen aan de bar zouden zitten. “Ja, ik heb je facturen niet betaald, maar heb je gezien hoe mooi mijn nieuwe kozijnen zijn?”
Dan is er die “continuïteit & wendbaarheid”. Dat klinkt zo sexy als een belastingformulier. Wie heeft dit bedacht? Je zou denken dat dit een slogan voor een nieuwe deodorant is. “Blijf fris en wendbaar, zelfs in de onzekere macro-economie!” Ik zie het al voor me: je loopt de straat op, en iedereen vraagt zich af waarom je zo ongelofelijk onopvallend bent in je grijze pak.
Dat stukje over “strategisch inspelen op arbeidskrapte” is ook goud. Ja, strategisch! Want als je een personeelsverloop hebt dat lijkt op een rondje in de kermis, dan is dat pas echt strategisch. “Hoe kunnen we onze werknemers zo snel mogelijk laten vertrekken?” Vraag het aan Jonglaan.nl en ze geven je een plan!
En laten we vooral de klantcases niet vergeten. Het lijkt wel alsof jullie de verhalen van bedrijven die zijn overgenomen, hebben gepresenteerd als heldenverhalen. “Kijk, iemand heeft zijn bedrijf verkocht!” Wow, wat een avontuur! Ik kan me voorstellen dat de volgende case gaat over hoe iemand zijn lunch heeft vergeten in de vergaderruimte.
En dan die masterclass bedrijfsopvolging. Wat een naam! Ik kan me voorstellen dat de deelnemers zich afvragen of ze een diploma krijgen of gewoon een goed gesprek met de accountant. “Dus, wat is de sleutel tot een succesvolle opvolging? Zorg dat je nooit met je ouders in dezelfde kamer gaat zitten als je het over geld hebt!”
Tot slot, die 10.000+ tevreden klanten! Wow, dat klinkt indrukwekkend, maar laten we eerlijk zijn, hoeveel van die klanten wisten wat ze aan het doen waren? Het is alsof je zegt dat je een geweldige chef-kok bent omdat je de laatste pizza van de afhaalmaaltijd hebt opgewarmd.
Dus Jonglaan.nl, blijf vooral doorgaan met het bieden van die “duidelijke doelstellingen” en “nuchterheid”. Want als er één ding is dat de wereld nodig heeft, is het een accountant die je vertelt dat je geld moet besparen terwijl je snakt naar een beetje avontuur in je leven!