Skip to content
Home » Roast of juulfashion.nl/

Roast of juulfashion.nl/

Laten we het eens hebben over Juulfashion.nl, een website die zich voordoet als het modeparadijs, maar meer lijkt op een modehuis dat in een tijdmachine is gestapt uit de jaren ’90. Laten we beginnen met de gratis verzending vanaf €350. Serieus? Dat is niet gratis, dat is een uitnodiging om je bankrekening volledig leeg te maken voor een paar trendy sokken. Ik bedoel, wie heeft er zoveel geld nodig om kleding te kopen dat je moet wachten tot je een hypotheek kunt nemen voor verzending?

En dan die “meet the team”-sectie. Ik zie vijf namen, maar geen enkele foto. Is het een team van onzichtbare mensen? Of hebben ze zich allemaal verstopt omdat ze zich schamen voor hun rol in dit modecircus? Peggy, Jessie, Maaike, Sara en Senna… als jullie ooit een teamfoto maken, zorg er dan voor dat jullie ook een mode-expert oproepen om te zien wie er nog in de juiste tijdsperiode leeft.

Laten we het hebben over de kleding zelf. De prijzen zijn zo hoog dat je je afvraagt of de stof gemaakt is van de vacht van een zeldzame, bijna uitgestorven diersoort. €495 voor een blazer? Dat is meer dan wat ik voor mijn laatste auto heb betaald! Ik snap dat mode duur kan zijn, maar dit is gewoon absurd. Voor dat geld kun je een jaar lang je boodschappen betalen, of een paar maanden je huur. Maar goed, als je je hele leven hebt gespaard om er uit te zien als een hippe hipster, dan is Juul Fashion je plek!

En dan die collectie – “Colorful Chic”, “Leopard Fever”, “Spring Summer”. Het klinkt alsof je een Tinder-profiel aan het lezen bent met al die trendy namen. “Ik ben een kleurrijke, speelse jurk die je zal verrassen!” Nee, schat, jij bent gewoon een jurk die geen enkele vrouw kan dragen zonder zich als een clown te voelen.

Wat betreft de accessoires, ik zie dat je riemen en sokken aanbiedt. Want laten we eerlijk zijn, dat zijn de dingen die elke modebewuste vrouw nodig heeft! “Ik heb een nieuwe outfit nodig, maar ik kan niet wachten om mijn nieuwe sjaal en sokken te laten zien!” Wie heeft dat ooit gezegd? Dit is de soort site waar je alles koopt wat je niet nodig hebt, maar waarvan je denkt dat je het nodig hebt.

En de blog, oh de blog! Jessie’s Blog, waar je inspiratie voor je outfits kunt krijgen. Ik ben vooral benieuwd naar welke outfits je daar voorstelt. Zijn het ideeën uit de tijd dat men dacht dat flared jeans weer in de mode zouden komen? Of is het meer een verzameling van “hoe draagt je een oversized trui zonder eruit te zien als een zak aardappelen”?

En dan de “Juul Fashion CLUB”. Laten we dat even doornemen. Meld je aan en krijg 10% korting op je bestelling. Dat klinkt als een geweldige manier om je gegevens te verzamelen en je vervolgens spammen met aanbiedingen voor meer kleding die je niet nodig hebt. “Gefeliciteerd! Je hebt 10% korting op de volgende 500 euro die je uitgeeft!”

En de FAQ-sectie? Ik heb het gevoel dat die vragen en antwoorden meer verwarring veroorzaken dan dat ze helpen. “Wat is jullie retourbeleid?” “Ja, dat hangt ervan af.” Top, dat helpt helemaal niet!

Laten we het als afsluiter nog hebben over hun slogan: “The place to be voor de allertofste mode.” Dat is wel een hele grote belofte voor een website die eruit ziet alsof het net is gelanceerd door iemand die net een paar uur in de mode-industrie heeft gewerkt. “Allertofste mode”? Ik weet niet of we dezelfde mode zien, maar ik ben bang dat ik meer toffe outfits op de rommelmarkt vind dan hier.

Al met al, Juulfashion.nl, je maakt het ons makkelijk om te lachen, maar ik geef je een dikke duim omhoog voor het durven om zo ver te gaan. Blijf vooral je best doen, en wie weet, misschien kom je ooit echt in de modewereld aan!