Oh, Landman Assurantiën, wat een feest om jullie website onder de loep te nemen! Laten we eerlijk zijn, het lijkt wel alsof jullie sinds 1936 de tijd hebben stilgezet. Het is bijna indrukwekkend hoe jullie erin geslaagd zijn om zo’n retro uitstraling te combineren met een hypermoderne dienstverlening. Wie heeft er eigenlijk nog een overzichtelijke indeling nodig als je de navigatie kunt vergelijken met het oplossen van een Rubik’s Cube?
Laten we beginnen met jullie slogan: “Financiële rust en persoonlijk verzekerd.” Persoonlijk verzekerd? Ik hoop dat jullie dat niet letterlijk nemen, want het lijkt alsof de enige persoonlijke touch die jullie bieden, het terugbellen is met de woorden: “Ja, het is weer diezelfde schademelding.” En financiële rust? Ik weet niet hoe het met jullie klanten zit, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand rustig kan blijven zitten terwijl ze hun schadeclaims indienen. Dat klinkt meer als een zelfhulpgroep voor mensen die hun auto hebben gecrasht.
Bij de sectie “Onze diensten” lijkt het alsof jullie een bingo-spel hebben gespeeld met financiële termen. Verzekeringen, pensioen, beleggen, overlijdensrisico… het zijn net de ingrediënten voor een bijzonder saaie soep. Ik kan me voorstellen dat toekomstige klanten zich afvragen: “Waar is de spannendste optie? Is er een verzekering voor een spontane roadtrip naar onbekende oorden? Of misschien een verzekering voor als ik mijn sleutels verlies in de verloren hoek van de bank?”
En dan hebben we het over die “sterke” argumenten voor waarom mensen voor jullie moeten kiezen. Persoonlijk contact met vaste contactpersonen? Ik vraag me af of die contactpersonen ook daadwerkelijk weten wie hun klanten zijn, of dat ze gewoon een Excel-bestand aflopen om te kijken wie er gebeld moet worden. Dit klinkt meer als een sollicitatiegesprek dan als een klantenservice.
Kwaliteit? Jullie gaan altijd voor een 10? Misschien moeten jullie dat nog eens goed doornemen, want met al die spelfouten en de rommelige lay-out lijkt het alsof jullie dat cijfer een beetje overschatten. Laten we het hebben over die “proactieve nazorg.” Proactief? Ik heb zelden iets zo passief gezien als een website die je vertelt dat je jezelf moet aanmelden voor een nieuwsbrief. Wat een innovatieve aanpak!
En dan, oh jongens, die reviews. “Al jarenlang super blij met Frank v. Atten.” Tja, als dat de beste referentie is die je kunt vinden, dan zou ik maar eens overwegen om je marketingteam een stevige schouderklop te geven. En die klantbeoordeling van 9.7? Ik weet niet wie die mensen zijn, maar dat klinkt als een reclameslogan voor een nieuwe tandpasta. Geen enkele verzekeraar kan zo’n score serieus nemen, tenzij ze hun klanten hebben gekidnapt en alleen laten gaan als ze een 10 geven.
Laten we niet vergeten dat het ook zo schattig is hoe jullie de noodnummers op de website hebben gezet. Het zou kunnen staan voor: “Bel ons, vooral als je een ongeluk hebt gehad!” En het lijkt wel alsof jullie het telefoonnummer er met de grootste trots hebben neergezet: “072 – 515 3868.” Hebben jullie de rest van de stad al gebeld om te vragen of zij ook zo’n uniek nummer als jullie hebben?
Dus, Landman Assurantiën, blijf vooral zo doorgaan met jullie retro-vibe en laat die spelfouten maar staan. Want als er één ding is dat we moeten onthouden, is het dat jullie sinds 1936 de financieel adviseur van groot Alkmaar zijn. En dat, dames en heren, is de grootste verzekering van allemaal: dat jullie er altijd zullen zijn om ons aan het lachen te maken!