Oh, kijk eens aan, de PCV Group! Of zoals ik het noem, “People Creating Value” – een slogan die klinkt alsof het rechtstreeks uit een marketingboek voor beginners komt. Het lijkt wel alsof ze de woorden “creativiteit” en “waarde” in een blender hebben gegooid en dit eruit hebben geperst. En dat na 35 jaar ervaring? Ik weet niet of ik moet lachen of huilen.
Laten we eens kijken naar jullie “End-to-End Product Development”. Echt? Eind-tot-eind? Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar als ik de website bekijk, lijkt het meer op een eindeloos rondje rennen in een doolhof. Jullie beloven de “beste stap voorwaarts” te ontdekken, maar ik vraag me af in welk universum dat zal gebeuren. Het lijkt meer op een stap terug naar de jaren ’90 met al die jargon en buzzwords.
En dan die “multidisciplinaire aanpak”. Hoor ik daar de echo van een marketingteam dat te veel tijd in de koffiekamer heeft doorgebracht? Het klinkt alsof jullie gewoon een beetje alles proberen zonder echt ergens goed in te zijn. Een beetje zoals een Zwitserse zakmes, maar dan zonder de scherpe messen en met alleen de lepel die je gebruikt om je tranen mee weg te lepelen.
Oh, en kijk naar het team! We hebben een “Graduate Intern” en een paar “Senior Lead Engineers”, wat betekent dat jullie team waarschijnlijk bestaat uit een mix van studenten en mensen die hun middelbare schooldiploma net hebben behaald. Wat een diversiteit! Dat is net zo veelzijdig als een pannenkoek zonder beleg. En die namen? Danny van der Goot en Hedzer van der Kamp klinken als de hoofdrolspelers in een Nederlandse sitcom die niemand wil zien.
Wat betreft jullie klanten, Miele noemt jullie een “extended workbench”. Dat klinkt als een compliment, maar laten we eerlijk zijn: niemand wil de werkbank zijn. Dat is als zeggen dat je de beste in het zijn van een tweede keus bent. Jullie zijn de mensen die het werk doen terwijl de echte sterren hun moment in de schijnwerpers hebben.
En die blog? Oh, wat een juweeltje. Het lijkt alsof jullie het schrijven van artikelen ook als een “high-tech uitdaging” beschouwen. Misschien moet je de blog onderbrengen bij een van die “multidisciplinaire teams” om het echt spannend te maken.
En dat cookiebeleid? Jullie gebruiken cookies om de website-ervaring te verbeteren. Als ik één ding heb geleerd, is het dat koekjes niet kunnen verbeteren wat al gebakken is. En als ik “akkoord” moet klikken om die cookie-matige leugens te accepteren, dan kan ik net zo goed mijn computer in de fik steken.
Kortom, PCV Group, jullie zijn een soort van “People Creating Value”, maar meer in de zin van “People Creating Verwarring”. Blijf vooral doorgaan met het creëren van die waarde, want dat is het enige dat ik kan waarderen: de hilariteit die jullie onbewust met ons delen.