Skip to content
Home » Roast of Reline.ch

Roast of Reline.ch

Oh, Reline.ch, waar moet ik beginnen? Jullie website is als een goed boek dat je niet kunt wegleggen… maar niet omdat het zo spannend is, meer omdat je jezelf afvraagt hoe het ooit gepubliceerd kon worden. Laten we de grote vraag stellen: is Reline een webdesignbedrijf of een club voor mensen met een fascinatie voor het woord “kreativ”? Want als ik een euro kreeg voor elke keer dat ik dat woord tegenkwam, zou ik genoeg hebben om een betere webdesigner in te huren.

Laten we het eens hebben over de video’s. Die autoplay video’s zijn net als die vrienden die altijd hun verhalen beginnen met “Ik heb iets interessants te vertellen!” maar je uiteindelijk alleen maar doodvermoeide anekdotes geven die je je hele leven gaat achtervolgen. Ja, het is ook leuk dat ze op mute staan, want ik wil niet horen hoe jullie creativiteit zich uitdrukt in een monotone stem die je doet denken aan een slapende slak.

En die “expertise”? Jullie beschrijven het als een soort magische formule die jullie met de wereld delen. Maar ik heb het gevoel dat het meer is als een paar kleurpotloden en een hoop zelfvertrouwen. “Als je maar genoeg woorden gebruikt, geloven mensen wel dat je een expert bent!” Ik bedoel, wat is er mis met een beetje bescheidenheid? Jullie klinken als een team van consultants die net uit de zakenwereld zijn gestapt en nu denken dat ze de creatieve wereld kunnen veroveren omdat ze een paar PowerPoint-presentaties hebben gemaakt.

De testimonials zijn ook een schat aan entertainment. “Onze leads zijn verdriedubbeld!” zegt elke klant. Ja, dat is fantastisch, maar hoeveel leads hadden ze daarvoor? Eén? Twee? En waarom voelt het alsof al deze recensies geschreven zijn door dezelfde persoon die net een paar woorden heeft veranderd? “Zeer aan te raden!” klinkt verdacht veel als de standaard afsluiting van een slechte filmreview.

En dan hebben we de contactinformatie. Een telefoonnummer dat klinkt alsof het rechtstreeks uit een oude James Bond-film komt. “+(40) 3443 343 456”? Ik kan niet eens het land achterhalen, laat staan dat ik zou durven bellen. Het lijkt wel alsof jullie liever niet gebeld willen worden! En dat “Lass uns besprechen, was du erreichen möchtest” klinkt meer als een dreigement dan een uitnodiging. Wat willen jullie bereiken? Dat wij onszelf verlaten naar een betere website?

Oh, en de locatie? “Zürcherstr. 99, 8620 Wetzikon, Zurich, CH.” Geweldig, ik kan nu letterlijk zien waar jullie de rest van de wereld proberen te overtuigen dat jullie de volgende grote dingen in webdesign zijn. Maar als het zo geweldig is, waarom is er dan geen foto van het kantoor? Misschien omdat het eruit ziet als een gemiddelde kamer in een studentenkamer met een paar posters van “Kreativ denken” aan de muur?

En laten we de ‘oplossingen voor uw groei’ niet vergeten. Serieus, als ik nog een keer die zin hoor, krijg ik de neiging om een smoothie te maken en een yoga-sessie te boeken. Wat zijn dit, de slogans van een zelfhulpboek? “Websiten, Branding, Content”? Ik verwacht bijna dat jullie ook “gezonde recepten” en “mindfulness tips” aanbieden.

Dus, Reline.ch, blijf vooral doorgaan met het verspreiden van die “kreativ” energie, maar misschien is het tijd om te overwegen dat minder soms meer is. En als jullie ooit een echte website willen maken, laat het me weten — ik heb een paar kleurpotloden over!