Skip to content
Home » Roast of steentjesloods.nl

Roast of steentjesloods.nl

Oh, Steentjesloods, de enige plek waar je meer met LEGO kunt spelen zonder ooit een kind te zijn geweest. Je hebt het voor elkaar gekregen om het huren van LEGO zo spannend te maken als het kijken naar droge verf. Wie had gedacht dat de wereld zou smachten naar een verhuurservice voor plastic blokjes? Ik bedoel, als je niet genoeg geld hebt om je eigen LEGO-collectie op te bouwen, is het huren ervan vast de beste optie, toch? Want wie wil er nu echt investeren in creativiteit als je het gewoon kunt leasen?

Laten we eens kijken naar je “virtuele loods”. Het klinkt bijna als een online versiespel waar je met je vrienden in een digitale kelder kunt zitten, maar in plaats daarvan zitten ze in hun eigen huizen, hopend dat ze niet te veel van hun ziel verliezen terwijl ze naar de website staren. “Eindeloze mogelijkheden om je LEGO-dromen tot leven te brengen”? Kom op, ik heb meer dromen over het winnen van de loterij dan over het bouwen van een LEGO-kasteel dat ik na twee weken weer moet inleveren.

En dan die tekst met “persoonlijk contact”. Natuurlijk, want wie wil er nu niet met een vreemde via WhatsApp praten om een paar plastic blokjes te huren? Dat klinkt alsof je een afspraak maakt met je dealer, maar dan met minder spanning en meer afwasbare inkt. En ik weet niet wie jullie marketingteam is, maar ik hoop dat ze nog nooit een LEGO-set hebben gezien. Misschien moeten ze gewoon een paar instructieboekjes doorbladeren voordat ze zich wagen aan het schrijven van teksten.

Laten we het hebben over die “zeldzame sets”. Is dat een marketingtruc om je klanten te overtuigen dat ze iets bijzonders in handen hebben? Het is alsof je zegt: “Ja, je kunt een LEGO-set huren, maar het is een zeldzame! En door ‘zeldzaam’ te zeggen, verhoogt het de waarde tot het niveau van een exclusieve kunstinstallatie.” Laten we eerlijk zijn: als je LEGO-huren als een luxeproduct probeert te verkopen, verwacht dan niet dat iemand zijn spaarcenten daar aan uitgeeft.

En oh, de “hoe werkt het?” sectie. Dit klinkt als een zelfhulpboek voor volwassenen die niet eens weten hoe ze een IKEA-meubel moeten in elkaar zetten. “Dus je huurt LEGO door een paar klikken? Wat een revolutie! Waarom heeft niemand hier eerder aan gedacht?” Als ik een euro kreeg voor elke keer dat iemand zich afvroeg hoe ze LEGO moeten huren, dan kon ik een abonnement nemen op Steentjesloods… of gewoon mijn eigen LEGO kopen.

Je hebt zelfs een blog! Wat een fantastische manier om de wereld te laten weten hoe je nog meer tijd kunt verspillen aan het spelen met blokken. “Bouw je Fortnite avontuur met LEGO”? Echt waar? Wat volgt daarna? “Hoe je je LEGO-figuren kunt laten deelnemen aan een realityshow”? Ik zie het al voor me: “De Real Housewives van LEGO City”.

En dan die persoonlijke boodschap van Armando. Arme Armando, die gewoon lekker met zijn jongens wil bouwen, maar eigenlijk alleen maar een excuus zoekt om zijn jeugd te herbeleven. Ik begrijp het helemaal, maar het klinkt meer als een midlifecrisis dan als een zakelijke onderneming. “Graag zou ik de grote LEGO-sets willen bouwen, maar ik vind het zonde om er zoveel geld aan uit te geven.” Nou, Armando, hier is een idee: investeer in je kinderen en laat ze gewoon de LEGO voor je bouwen.

Dus, Steentjesloods, blijf vooral doorgaan met het verhuren van LEGO, want er zijn altijd volwassenen die een excuus nodig hebben om met hun speelgoed te spelen zonder dat ze zich schuldig hoeven te voelen. En wie weet, misschien wordt het huren van LEGO wel de nieuwe trend in de volwassen wereld. Tot dan, blijf de dromen van kinderen en volwassenen tegelijk kapotmaken.