Skip to content
Home » Roast of tonnymedia.nl

Roast of tonnymedia.nl

Wel, wel, wel, Tonny Media, het “spannendste” mediabedrijf van Nederland. Laten we beginnen met die introductie. “Wij bouwen merken en helpen merken uitbouwen.” Wat een mondvol! Het klinkt bijna als een marketing-variant van “Ik ben een creatieve geest die graag met woorden speelt.” Maar geloof me, dat is echt niet genoeg om je merk te redden, laat staan om het spannend te maken.

En serieus, wie heeft bedacht dat het ontwikkelen van podcasts een revolutionaire activiteit is? Welkom in 2023, waar podcasts net zo gebruikelijk zijn als een kopje koffie bij de ochtendvergadering. Jullie zeggen dat jullie alles zelf willen doen, maar ik krijg de indruk dat zelfs de koffiezetter een externe freelancer is.

Laten we het over die “dikke portefeuille” hebben. Ja, natuurlijk, als je geen lef hebt, is een volle portemonnee de enige andere optie. Maar ik vraag me af, hoe “lef” voelt het om met een bankrekening vol geld de nieuwste hype te omarmen? Dat klinkt meer als een schreeuw om bevestiging dan als een gedurfde zet.

En dan die podcastcases, zoals #METZNALLEN SLAPEN. Sorry, maar dat klinkt meer als een slapeloze nacht dan als een creatieve doorbraak. Ik kan me voorstellen dat jullie bij de brainstormsessies om de tafel zaten met een paar zakken chips en een energiedrankje, en “Hey, laten we het gewoon zo noemen, dan klinkt het alsof we iets doen!”

“Podcasts luisteren is het nieuwe lezen.” Oh, echt? Dus als we dat verder doortrekken, betekent dat dat Netflix het nieuwe boekenplank is? Laten we eerlijk zijn, de enige reden waarom mensen podcasts luisteren, is omdat ze niet kunnen lezen.

En die “9 nominaties voor de Dutch Podcast Awards”? Dat klinkt alsof iemand in de jury net zo verveeld was als ik tijdens het lezen van jullie website. Of misschien zijn het gewoon 9 manieren om te zeggen: “Kijk, we zijn niet helemaal nutteloos!”

Wat betreft die “whitepaper” over adverteren in podcasts – de enige paper die ik wil downloaden is een handleiding voor het overleven van een bijeenkomst met jullie marketingteam. Want laten we eerlijk zijn, dat is een taak op zich.

En dan de contactinformatie. Serieus, wie heeft er zoveel e-mailadressen nodig? Het lijkt wel een verkwisting van digitale ruimte. Is het niet gemakkelijker om gewoon één e-mailadres te hebben? Of is dat ook weer een manier om het ‘spanning’ te geven?

Dus, Tonny Media, jullie zijn een mediabedrijf dat zichzelf heeft gepositioneerd als de go-to voor alles wat met podcasts en merken te maken heeft. Maar geloof me, de enige spannende dingen die ik zie zijn de creatieve manieren waarop jullie proberen te verkopen wat in wezen gewoon een hippe naam is voor het oude, vertrouwde adverteren. Misschien een tip: ga terug naar de basis en bouw vanuit daar. Want deze toren van mediabedrijf-pret voelt meer als een kaartenhuis dat elk moment kan instorten.