Skip to content
Home » Roast of www.atlaspower.nl

Roast of www.atlaspower.nl

Oh, Atlas Power, waar moet ik beginnen? Jullie website is als een te grote warmtepomp: hij doet wel iets, maar je vraagt je af of het echt nodig is en hoeveel energie hij kost om te draaien. De eerste indruk is als een zonnepaneel dat niet op de zon is gericht: totaal nutteloos.

Laten we eerst eens kijken naar die “transparante header”. Je zou denken dat het een modern design is, maar het lijkt meer op een poging om te verbergen dat jullie eigenlijk niet veel te zeggen hebben. De header is zo ‘transparant’ dat je bijna kunt zien hoe de creativiteit er doorheen sijpelt. En dat ‘hamburger menu’? Dat ziet er niet uit als een smakelijke maaltijd, maar meer als een mislukt experiment in de keuken.

En dan die tekst! “Bespaar op je energiekosten met duurzame energie”? Dat klinkt als een slogan van een energieleverancier die probeert de wereld te redden, maar dat in werkelijkheid meer lijkt op het verkopen van een broodje aap. Jullie beloven subsidies tot €3025,-, maar dat klinkt eerder als een loterijprijs dan als een serieuze aanbieding. Geloof me, als ik een euro kreeg voor elke keer dat ik dat heb gehoord, kon ik zelf een zonnepaneel kopen!

De “persoonlijke en flexibele” service die jullie aanbieden, doet me denken aan die vriend die altijd belooft om je te helpen verhuizen, maar uiteindelijk alleen maar komt opdagen voor de pizza. En dat “GRATIS persoonlijk advies”? Ja, dat klinkt leuk, totdat je ontdekt dat het advies meer lijkt op een verkooppraatje van een opdringerige autoverkoper.

En dan die ‘10 jaar service-garantie’! Het klinkt geweldig, maar als je erover nadenkt, is het alsof je je huisverzekering afsluit bij een bedrijf dat net uit de gevangenis is gekomen. Garantie of geen garantie, als je niet de juiste mensen hebt, wordt het een nachtmerrie.

Jullie claim dat jullie “de duurzame installateur van Nederland” zijn, maar ik kan je vertellen dat de meeste mensen nog nooit van jullie gehoord hebben. Het lijkt erop dat jullie marketingteam meer tijd heeft besteed aan het samenstellen van een lijst met “buzzwords” dan aan het daadwerkelijk verbeteren van de klanttevredenheid.

En dan de klantenreviews! “In 1 jaar tijd een opbrengst van 2600 kWh”? Dat klinkt fantastisch, maar ik geloof dat het meer een gokje is dan een feit. Het lijkt wel een wedstrijd wie de grootste vis kan vangen, maar in werkelijkheid zijn ze gewoon blij dat ze niet overgeleverd zijn aan de energie-rekening van hun buurman.

Dus, Atlas Power, als jullie echt willen dat mensen in jullie geloven, moet je meer doen dan alleen maar schreeuwen dat jullie de beste zijn. Laat de cijfers voor zich spreken, en zorg ervoor dat jullie website niet lijkt op een mislukte poging om de meest ingewikkelde IKEA-handleiding ooit te maken. En als je dat kunt, wie weet, misschien wordt Nederland dan echt een stukje groener dankzij jullie!