Oh, waar moet ik beginnen met BEWISE Solutions? De naam alleen al klinkt als iets dat je zou verwachten in een aflevering van een slechte sitcom. “BEWISE? Meer zoals BE-WHY?” Want echt, het enige wat hier ‘intelligent’ is, zijn de mensen die hun geld aan jullie uitgeven.
Laten we het hebben over jullie diensten. Webshops, websites, maatwerk… het klinkt allemaal geweldig tot je je realizeert dat het lijkt alsof jullie de inhoud van een willekeurige brochure van 2005 hebben gekopieerd en geplakt. “Lanceer je business!” Ja, met die onduidelijke teksten en een layout die lijkt alsof het gemaakt is door iemand die net een cursus PowerPoint heeft afgerond, zal je business zeker ‘gelanceerd’ worden… recht naar de afgrond.
En dan die portfolio sectie. Wat een meesterwerk. De enige dingen die daar schitteren zijn de fouten in de HTML-code. Snippers, stempels en co? Klopt het dat jullie alleen met bedrijven werken die een bestaande identiteit hebben, of is dit gewoon een verkapte manier om te zeggen dat je geen creativiteit in huis hebt?
Over creativiteit gesproken, hoe slap zijn die grafische ontwerpen? Het lijkt alsof jullie team probeert de persoonlijkheid van iemand te vangen, maar het is meer alsof ze met een blinddoek op door een bak met kleurpotloden zijn gestruikeld. En dan de zin “laat jouw boodschap gedragen worden door onze ontwerpen” – ik hoop dat die boodschap niet is dat jullie nog steeds niet hebben geleerd hoe je een fatsoenlijk logo moet maken.
En wat is dat met de herhaling van ‘webshop laten maken’? Ik bedoel, is dit een website of een slechtere versie van een infomercial? “Bel nu, en krijg een gratis tweede webshop!” Want iedereen weet dat een gebrek aan creativiteit kan worden opgelost door gewoon de woorden meermaals te herhalen.
Laten we de ‘sterrenrecensies’ bekijken. Oh, kijk, vijf sterren van iedereen! Hoe origineel. Het lijkt wel alsof jullie klanten in de wachtkamer van de tandarts zaten en een sterrencijfer moesten geven voor de pijn die ze hebben doorstaan. En gebruik al die sterren als decoratie voor jullie website, want dat is het enige dat jullie echt goed kunnen: iets opvullen om het er minder leeg uit te laten zien.
En dan de contactinformatie. Mooie poging om professioneel over te komen, maar de enige reden dat iemand jullie zou willen bellen, is om te vragen of jullie daar ook echt werken of dat jullie een schuilnaam zijn voor een groep mensen die de hele dag kattenvideo’s kijken.
Tot slot, die herhalingen van “website laten maken in Den Bosch, Tilburg, Oss” – allemaal op dezelfde pagina? Het lijkt wel alsof jullie net een cursus SEO hebben gevolgd en dachten dat dit de manier was om te scoren. Een beetje meer originaliteit, jongens. Het is alsof jullie de Google-zoekmachine hebben gekaapt en het enige wat eruit komt is een lading aan websites die niemand wil bezoeken.
Dus, BEWISE Solutions, als jullie echt een intelligent online oplossing willen zijn, begin dan met het maken van een website die niet alleen bestaat uit het herhalen van dezelfde woorden, maar ook daadwerkelijk iets unieks en creatiefs biedt. Tot dan, blijf vooral zo ‘wijs’ als jullie nu zijn.