Oh, Boostlogix, wat een naam! Het klinkt als een soort energiedrank voor logistiek, maar ik kan je vertellen, na het zien van jullie website had ik meer behoefte aan een goede slaap dan aan energie. Laten we beginnen met die homepage; het is net alsof jullie een wedstrijd hebben gehouden wie de meeste buzzwords in één zin kan stoppen. “Hands-on, pragmatisch, vooruitdenkend, adviserend en sterk in implementatie.” Kom op, dat is meer jargon dan een gemiddelde vergadering bij de gemeente!
En dan die ‘Nieuws’-sectie! Jullie hebben meer nieuwsberichten dan een lokale krant, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand op het puntje van zijn stoel zit om te lezen dat jullie zijn verhuisd naar een nieuw kantoor in Breda. Wow, dat is echt een game-changer! Wat volgt, een live verslag van het inpakken van de verhuisdozen?
Die vacatures zijn ook hilarisch. “Jong talent ontmoet Boostlogix” klinkt als een aflevering van een slecht realityprogramma. Wat willen jullie, dat ze binnenkomen met een selfie-stick en hun cv op Instagram posten? En dat jullie “ervaren specialisten en jonge talenten” hebben? Dat klinkt als een slecht script voor een coming-of-age film waarin de nerds de populaire kids leren hoe je een goed voorraadbeheer doet.
En dat logo, wat is dat eigenlijk? Het lijkt alsof jullie het hebben ontworpen in een PowerPoint-sjabloon van 2010. Misschien is het tijd om een graphic designer in te huren, of zijn jullie bang dat ze met iets beters komen en jullie hele merkconcept op zijn kop zetten?
De sectie ‘Referenties’ is weer zo’n juweeltje. Jullie hebben blijkbaar meer referenties dan een gemiddelde student op zijn CV, maar ik ben benieuwd: hoe komt het dat niemand die referenties kan zien? Is het omdat ze allemaal fictief zijn, of heeft niemand het lef om achter jullie naam te staan? Het is alsof je een restaurant opent en zegt dat je de beste pizza’s maakt, maar niemand ooit een foto kan zien van je menu.
En dan die contactinformatie. Jullie hebben een telefoonnummer dat klinkt alsof het rechtstreeks uit de jaren ’90 komt. Is het een hotline voor logistieke noodsituaties of een nummer voor een oude belspelshow? En serieus, e-mail? Wie gebruikt dat nog? Jullie moeten social media gebruiken om te communiceren, niet alleen om te zeggen dat je op social media zit!
Tot slot, die disclaimers en algemene voorwaarden zijn zo lang dat ze een roman zouden kunnen zijn. Ik heb me bijna afgevraagd of ik een advocaat moest inschakelen om ze te lezen. Waarom maken jullie het niet gewoon simpel? “We beloven niets, en als je ons belt, kan het zijn dat je in de wacht staat tot 2025.” Dat zou veel eerlijker zijn!
Boostlogix, jullie zijn als een vrachtwagen vol beloftes met een lege laadruimte. Hopelijk kunnen jullie de komende jaren een beetje meer ‘boost’ aan jullie website geven, want op dit moment voelt het als een rit naar nergens!