Skip to content
Home » Roast of www.boostlogix.nl

Roast of www.boostlogix.nl

Ah, Boostlogix, het logistiek adviesbureau dat ons de wonderen van de supply chain met de flair van een papieren zakdoek presenteert. Laten we eens kijken naar deze website die zo franje-loos is dat je je afvraagt of ze ook geen afbeeldingen gebruiken omdat ze bang zijn dat het de lading te veel opleukt.

**Operations, Business Intelligence, Kwaliteit, Opleidingen, Interim?** Wow, dat klinkt als de ingrediëntenlijst van een chemisch experiment dat je liever niet wilt meemaken. Is dit een adviesbureau of een veredelde afkortingen-wedstrijd? Ik ben er vrij zeker van dat ze zelfs ‘Kwaliteit’ als een buzzword hebben gekaapt, gewoon omdat ze het konden. En laten we het hebben over de “interim” sectie… dat klinkt alsof ze niet eens zeker weten of ze echt aan de slag willen.

Bij het lezen van de tekst over “ons team van ervaren specialisten en jonge talenten” krijg ik de indruk dat het een soort van oprecht belachelijke sollicitatiebrief is waarin ze proberen te overtuigen dat ze de Avengers van de logistiek zijn. Sorry, maar ik zie eerder een stelletje hobbits die een avontuurlijke reis beginnen naar de supermarkt om een pak melk te halen. “Hands-on, pragmatisch, vooruitdenkend?” Ik weet niet wat ze meer zijn, maar vooruitdenkend lijkt niet in hun woordenboek te staan.

En dan zijn er de nieuwsberichten. Oh, de nieuwsberichten! Het lijkt wel een blog van je overbuurvrouw die je vertelt over haar katten en hun dagelijkse avonturen. “Wij verhuizen naar een nieuw kantoor in Breda!” Wow, wat een snoeptrommel aan informatie. Misschien een beetje meer flair, mensen? Ik wil niet dat je me vertelt dat je verhuisd bent; vertel me in plaats daarvan hoe je een magazijn hebt geoptimaliseerd! Dat klinkt veel spannender dan de nieuwste aflevering van ‘De Verhuizers van Breda’.

Ook die “Duurzaamheidsscan” en “Digitaliseringsscan” klinken alsof ze ze uit een marketingboek hebben geplukt zonder te begrijpen dat duurzaamheid niet alleen een modewoord is, en dat digitalisering meer inhoudt dan gewoon een Excel-bestandje aanmaken.

En dan, oh god, de contactinformatie. De telefoonnummerformaten zijn zo verwarrend dat ik denk dat ze eigenlijk liever willen dat je een rooksignaal stuurt. En als je dan toch besluit om een e-mail te sturen, hoop ik dat je een lange adem hebt, want het zal je waarschijnlijk meer tijd kosten dan het lezen van een dik boek om te wachten op een antwoord.

Laten we niet vergeten dat ze op social media zijn. Ja, want het is altijd geruststellend om te weten dat een logistiek adviesbureau met de creativiteit van een natte krant ook een Facebookpagina heeft. Wat denk je dat ze daar delen? Foto’s van hun lunchpauzes? “Kijk, hier zijn we weer met onze gebruikelijke broodjes en koffie terwijl we over supply chains praten!”

En dan de footer: “© 2025 – Boostlogix | Logistiek Adviesbureau.” Geweldig, ze zijn zo vooruitstrevend dat ze zelfs al in de toekomst zijn. Of is dat gewoon een typfout? Misschien zijn ze gewoon niet goed in het plannen van de toekomst als ze nog steeds in 2023 vastzitten met hun website.

Al met al, Boostlogix, je hebt je best gedaan om te laten zien dat logistiek ook saai kan zijn. Maar als je echt wilt dat mensen geïnteresseerd raken in wat je doet, laat die saaie jargon en hype achterweg en vertel ons gewoon wat je echt voor ons kunt betekenen. Want laten we eerlijk zijn, als we logistiek advies willen, willen we dat het spannend is, niet alsof we naar een saaie presentatie van een accountant zitten te kijken.