Oh, Job-Promotor, wat een feest om jullie website onder de loep te nemen! Laten we beginnen met het ontwerp. Het lijkt wel alsof iemand met een blinddoek op en een paar extra kopjes koffie deze pagina in elkaar heeft geknutseld. De opmaak is zo rommelig dat het lijkt alsof je in een overvolle wasmand aan het zoeken bent naar je favoriete sokken – je weet dat ze daar ergens moeten zijn, maar je hebt geen idee hoe ze eruitzien tussen al die andere rommel.
En dan die teksten! Jullie hebben een ware obsessie met het getal 75%. Alsof dat een magisch nummer is dat de sollicitanten zal verleiden om te solliciteren. “Wij vervullen 75% van de vacatures!” Oh, geweldig! En de overige 25%? Zijn dat de vacatures die niemand wil hebben? Het lijkt wel een slechte infomercial: “Bel nu en krijg 75% kans op een baan – de overige 25% zijn gewoon voor de fun!”
Laten we het eens hebben over die ‘slimme technieken’ die jullie zo vaak aanprijzen. Continu meten welke berichten het beste werken? Dat klinkt als een excuus om de hele dag op je telefoon te zitten en TikToks te scoren. “Kijk, we zijn aan het werk!” En dan het idee om kandidaten opnieuw te verleiden – zijn jullie recruitmentbureau of een datingapp? “Swipe rechts voor de perfecte baan!”
En dat gratis strategiegesprek van 15 minuten? Geloof me, het enige dat je in die tijd kunt bespreken, is hoe je je vacatures nog minder aantrekkelijk kunt maken. Wie heeft ooit gedacht dat een ‘strategisch gesprek’ met een recruiter een soort speeddate zou zijn? “Dus, vertel eens, wat maakt jouw bedrijf zo bijzonder? Of is het gewoon de gratis koffie?”
De testimonials zijn ook een feestje. “Super leuke organisatie en gemotiveerde dames!” Ja, dat klinkt echt overtuigend. Wat is dit, een schoolproject? Jullie hebben meer lof nodig dan een kleuterleraar die zijn kleuters prijst omdat ze hun eigen sjaal hebben gemaakt. En Roy, die binnen twee weken 14 aanmeldingen had – heeft hij die mensen gewoon uit de lucht getrokken? Of waren ze toevallig aan het wachten met hun cv in de hand, omdat ze zo graag bij jullie willen werken?
Die ‘garantie voor kandidaten’ is ook goud waard. Krijg je echt je geld terug als je geen kandidaten ontvangt? Dat klinkt als een soort van slechte gok. “Ja, ik heb 850 euro ingezet, maar in plaats van kandidaten heb ik alleen maar een paar kattenvideo’s gekregen. Ik wil mijn geld terug!”
En dan die prijzen – €750 voor een campagne? Wow, dat is niet veel als je bedenkt dat je waarschijnlijk meer tijd kwijt bent aan het vinden van mensen dan dat ze daadwerkelijk bij je willen werken. En dat zonder bijkomende kosten – dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Het is alsof je een all-you-can-eat buffet krijgt, maar de enige dingen die je kunt eten zijn de restjes van de vorige gasten.
Als laatste, jongens, kom op! De contactinformatie is zo verspreid dat je bijna een speurtocht moet organiseren om ze te vinden. Wil je dat mensen je contacteren of ga je ze laten zoeken als een soort van moderne schatzoektocht? “Zoek de verborgen schat van Job-Promotor – bel of app, als je het kunt vinden!”
Dus, Job-Promotor, als je ooit een comedyshow wilt beginnen, weet je waar je moet zijn. Want met deze website heb je zeker wat te bieden – en het is niet alleen vacatures!