Oh kijk, Job-Promotor, de onmisbare schakel in de wervingswereld. Het lijkt wel alsof jullie de vacature-marketing hebben geërfd van een groep studenten die in de laatste week van hun opleiding hun eindproject moesten inleveren. De website zelf is een schreeuw om hulp, een doolhof van onduidelijke indelingen en onhandige opmaak. Het lijkt wel alsof jullie homepage is ontworpen op een dag dat de webdesigner zijn koffie had gemist.
Laten we het hebben over jullie slogan: “Wij vervullen 75% van de vacatures!” Geweldig, maar wat met de andere 25%? Hebben jullie dat percentage gewoon weggegooid? Of is dat de groep mensen die jullie proberen te verleiden met die “slimme technieken”? Laat me raden, dat zijn de kandidaten die zichzelf te veel waard vinden om op jullie advertenties te klikken.
En dan die zogenaamde “slimme technieken.” Jullie meten welke berichten het beste werken, maar ik wed dat jullie ook de cijfers bijhouden van hoeveel mensen er in slaap vallen tijdens het lezen van jullie teksten. Het is alsof je een reclame ziet voor een dieet waarbij je de hele tijd moet eten, maar dan met vacatures. “Blijf kijken, we hebben meer!” Maar niemand is geïnteresseerd, want de meeste mensen willen gewoon hun werk doen, niet de hele dag scrollen door jullie eindeloze herhalingen van “Wij vervullen 75% van de vacatures!”
En wat is dat met die “gratis strategiecall”? Oh, ik kan het al zien: je krijgt een half uur lang advies van iemand die waarschijnlijk ook geen idee heeft waar hij mee bezig is, en het enige wat je krijgt is een ongevraagd stappenplan dat je al op Google had kunnen vinden. “Kies ons, want wij zijn de beste!” Ja, dat zeggen jullie al vijf keer op dezelfde pagina. Ik ben er bijna van overtuigd dat zelfs Google jullie niet meer serieus neemt.
De testimonials zijn als een slapende hond die eindelijk wakker wordt en omhoog kijkt. “Wow, JobPromotor heeft ons geholpen!” Natuurlijk, Elise! Maar hoe was die ‘hulp’ precies? Hebben jullie de kandidaten met een dolk in hun rug naar hun sollicitatie gestuurd? Want dat zou een goede verklaring zijn voor de 75% die jullie zo trots verkondigen.
En wat betreft die “garantie” dat je je geld terugkrijgt als je geen kandidaten ontvangt? Dat klinkt geweldig, maar ik kan niet helpen maar denken dat het meer lijkt op een promotiestunt van een kermis. “Kom, kom, als het niet werkt krijg je je geld terug, maar alleen als je ons niet in de gaten houdt!”
En laten we het niet vergeten: de onhandige layout van de website. Het lijkt wel alsof iemand met een blinde vlek het design heeft gedaan. Kleurenschema’s die zich afvragen of ze in de jaren ’80 zijn blijven hangen, en knoppen die zo onduidelijk zijn dat je je afvraagt of je op een vacature of een foutmelding klikt. “Oeps, er is een fout opgetreden.” Nee, dat is gewoon jullie hele website.
Dus, Job-Promotor, misschien is het tijd om je eigen advies op te volgen en eens goed te solliciteren naar een betere website-ontwerper. Want zoals het er nu uitziet, zijn jullie de enige vacature die niemand wil vervullen!