Skip to content
Home » Roast of www.pcvgroup.com/

Roast of www.pcvgroup.com/

Laten we het eens hebben over de PCV Group website, waar ze beweren de “People Creating Value” te zijn. Ik moet zeggen, dat klinkt als een slogan die je zou verwachten van een bedrijf dat iedereen probeert te overtuigen dat ze de volgende Elon Musk zijn, terwijl ze eigenlijk gewoon de rest van ons zijn die met de koffieautomaat staan te kletsen.

Allereerst, de naam “PCV Group” klinkt als iets dat je zou vinden op een vergadering voor mensen die hun hobby’s in projectmanagement willen omzetten naar een fulltime baan. Waarom zou je jezelf “People Creating Value” noemen? Het klinkt alsof je probeert te verkopen dat je een soort magische formule hebt gevonden om de waarde van niets naar iets te verhogen. Maar laten we eerlijk zijn, zelfs de meest creatieve mensen kunnen niet toveren.

Dan de sectie “Over ons”. Het lijkt erop dat ze hebben besloten om in het verleden te blijven hangen, want “meer dan 35 jaar” al deze “uitdagingen oplossen” klinkt als een claim die je zou horen van een oude man die terugblikt op zijn glorietijden, maar ondertussen nog steeds niet zijn sokken kan vinden. En dat eindeloze nieuwsgierigheid? Dat klinkt meer als de leerlingen die hun leraren constant vragen om een extra pauze.

En dan, als je op zoek bent naar wat klanten zeggen, kom je de lovende woorden van Dr. Andreas Morbach tegen van Miele. Maar laten we eerlijk zijn, wie heeft er niet een “uitgebreide werkbank” in de R&D? Wat is dat zelfs? Dat klinkt als de nieuwe naam voor een IKEA-meubel dat je nooit in elkaar kunt krijgen zonder de instructies in het Zweeds.

De sectie over hun “multidisciplinaire aanpak” doet me denken aan een groep vrienden die besloten hebben om samen een band te beginnen, maar alleen maar één van hen kan gitaar spelen. Ze willen de “grenzen verleggen” voor hun klanten, maar ik weet niet zeker of ze ooit de grens van een normale marketingcampagne hebben bereikt, laat staan die van de daadwerkelijke innovatie.

En dan natuurlijk, hun team. Oh, wauw, Danny van der Goot en Yorick de Valk? Het klinkt als de cast van een slecht geschreven sitcom over ingenieurs. Hoeveel “senior lead engineers” heb je nodig voordat je zelfs maar een idee hebt wat je doet? En is er een “Junior Intern” aan de andere kant van de kamer die niet eens weet hoe hij een e-mail moet opstellen?

De sectie “Onze markten” is ook een hoogtepunt. Medisch, consument, professioneel… je zou denken dat ze een soort van circus zijn dat zich richt op verschillende doelgroepen. “Stap eens in de wereld van PCV Group waar we zowel je koelkast als je operatiekamer kunnen ontwerpen!” Klinkt alsof ze proberen te zeggen dat ze alles kunnen, maar uiteindelijk nergens goed in zijn.

En dan de blog. Oh, de blog! De plek waar ze hun “kennis” delen. Ik kan niet wachten om te lezen over hoe je een product ontwikkelt zonder dat iemand zich afvraagt of het echt nodig is. Misschien kunnen ze ons vertellen hoe je een goede blog schrijft zonder dat iemand het ooit leest.

En laten we de cookie policy niet vergeten! “Deze website maakt gebruik van cookies.” Oh, echt? En hier dacht ik dat ik op een website was die draait om innovatieve productontwikkeling en niet op een snoepjeswinkel. Als je echt waarde wilt creëren, begin dan met het creëren van een website die niet aanvoelt als een spookhuis vol met pop-ups.

Dus, PCV Group, blijf vooral “waarde creëren”, maar als je dat wilt doen, zou ik beginnen met het upgraden van je marketingstrategie. Want op deze manier blijft het alleen maar een website met een hoop gebakken lucht en een paar schimmelige koekjes.