Skip to content
Home » Roast of www.pcvgroup.com/

Roast of www.pcvgroup.com/

Laten we beginnen met de naam van deze website: PCV Group. “People Creating Value”? Het klinkt alsof ze hun eigen slogan hebben bedacht tijdens een teamuitje met te veel koffie en te weinig creativiteit. Het lijkt meer op de naam van een saaie accountantsfirma dan een innovatief productontwikkelingsbedrijf. Waarom niet gewoon “Gewoon weer een groep mensen die doen wat ze moeten doen”? Dat zou minstens eerlijker zijn.

De homepage spreekt over “endless curiosity”. Ja, dat is precies wat ik voelde toen ik de site bezocht. Ik was eindeloos nieuwsgierig naar hoe ze het voor elkaar kregen om zo’n saaie website te maken. Als hun creativiteit in hun productontwikkeling net zo hoog is als in hun webdesign, dan wil ik niet weten wat voor soort “innovaties” ze op de markt brengen. Waarschijnlijk zijn het apparaten die je helpen om je verloren nieuwsgierigheid terug te vinden.

Kijk eens naar die teamsectie. Ik zie namen als Danny van der Goot en Hedzer van der Kamp. Ik ben er vrij zeker van dat dit de meest generieke namen zijn die je ooit in een bedrijf kunt vinden. Het klinkt alsof ze net de eerste namen hebben getrokken die ze konden vinden in een telefoonboek. En wat betreft hun titels? “Senior Engineer”? Dat klinkt alsof ze gewoon een beetje langer in de rij hebben gestaan voordat ze hun diploma kregen. Wat is er mis met een beetje flair? Geef ze een titel zoals “Hoofd Probleemoplosser” of “Innovatie Ninja”. Dan lijkt het tenminste alsof ze iets spannends doen.

En dan de klantrecensies. Dr. Andreas Morbach van Miele vindt ze geweldig vanwege hun “flexibiliteit”. Dat klinkt alsof hij ze heeft ingehuurd om zijn Ikea-meubels in elkaar te zetten. “Ze zijn zo flexibel, ik kan ze op elk moment bellen als ik een paar schroeven mis! Geweldig team, echt waar!” Als dat het hoogtepunt is van hun klanttevredenheid, dan vraag ik me af wat de rest van de klanten te zeggen heeft. “Ze waren er, en dat is al iets, toch?”

Laten we het hebben over hun “multidisciplinaire aanpak”. Dit klinkt alsof ze een groot aantal dingen tegelijk willen doen, maar zonder echt ergens goed in te zijn. Het is alsof je een feestje hebt met een DJ, een goochelaar en een clown, en niemand weet wat ze aan het doen zijn. “We zijn experts in projectmanagement, mechatronics en dispensing en dosing systems.” Oh, dat is fantastisch! Maar ik moet je vertellen, als je niet eens een fatsoenlijke website kunt bouwen, dan geloof ik niet dat je de kennis hebt om een geavanceerd mechatronisch apparaat te ontwikkelen.

En dan die cookie policy… ja, dat is een groot probleem. “Deze website maakt gebruik van cookies.” Dat is fantastisch, maar ik ben meer geïnteresseerd in het feit dat je het niet eens voor elkaar hebt gekregen om de lay-out van je website goed te krijgen. Ik ben er vrij zeker van dat de enige cookies die jij kunt beheren de koekjes zijn die je in de keuken hebt laten liggen.

Dus, PCV Group, als je wilt dat mensen echt nieuwsgierig worden naar wat je doet, zorg dan dat je website niet meer lijkt op een project van een eerstejaars student die net een cursus webdesign heeft gevolgd. Want als dit de creativiteit is die je in je productontwikkeling stopt, dan ben ik bang dat we allemaal beter af zijn met een ouderwetse notitieboekje en een pen.