Oh, Stellarstack, wat een naam! Het klinkt als iets dat je zou verwachten dat een futuristische robot je probeert te verkopen, maar in werkelijkheid is het meer een gevalletje ‘we hebben een paar woorden in een blender gedaan’. “Stellar” en “stack” – is dit een ruimtevaartbedrijf of een hippe nieuwjaarsresolutie?
Laten we beginnen met de lay-out van je website. Het lijkt alsof je hebt geprobeerd om zo veel mogelijk informatie op één pagina te proppen. Het is alsof je een buffet hebt, maar in plaats van lekkere hapjes krijg je een smakeloze mix van tekst en afbeeldingen die je bijna dwingen om je ogen te sluiten. Het is alsof je een boek leest dat je niet wilt lezen, maar je kunt het niet wegleggen omdat je nieuwsgierig bent naar hoe het nog erger kan worden.
De kleuren! Oh, de kleuren. Het lijkt alsof je een kleurenpalet hebt gekozen dat rechtstreeks uit de jaren ’90 komt. Het is bijna nostalgisch, maar dan zonder de goede herinneringen. Het doet me denken aan een oude computer die je voor een euro op een rommelmarkt kunt kopen. En die typografie? Ik weet niet wie je ontwerper is, maar ik hoop dat ze hun diploma dan ook maar in de prullenbak hebben gegooid. Het lijkt alsof de tekst is gekozen door iemand die net uit bed is gestapt en dacht: “Ik neem alles wat ik kan vinden.”
Dan de inhoud. Oh mijn hemel, de inhoud. Het is alsof je een boek over quantumfysica probeert te schrijven, maar je hebt alleen de woorden ‘cool’, ‘tech’ en ‘innovatie’ tot je beschikking. Wat is dit, een marketingtekst of een slechte rap? Ik verwachtte bijna dat er een beat achter zat. En die buzzwoorden! Ik heb meer waardevolle informatie gekregen van een willekeurige TikTok-video dan van jouw pagina. “Onze technologie is revolutionair!” Ja, en ik ben de koning van Engeland. Als je echt revolutionair was, had je wel een manier gevonden om mensen niet in slaap te sussen met al die jargon.
En dan de call-to-action! “Neem contact met ons op!” Oh, echt? Wat dacht je ervan om je bezoekers niet in een digitale doolhof te laten verdwalen? Het lijkt wel alsof je je klanten wilt straffen voor het feit dat ze je site hebben bezocht. Als ik een euro kreeg voor elke keer dat ik op een dode link klikte, zou ik nu op een tropisch eiland zitten, in plaats van deze website te doornemen.
Kortom, Stellarstack, je hebt een mooie poging gedaan om een indrukwekkende online aanwezigheid te creëren, maar het lijkt meer op een project dat je in de klas zou presenteren voor een onvoldoende. Het is tijd voor een make-over, een nieuw ontwerp en misschien zelfs wat professionele hulp. Of je weet je gewoon terug naar de toekomst te sturen en dit alles gewoon te vergeten. Want zoals het nu is, is het meer een ‘stellar stack’ van teleurstelling dan van innovatie.