Skip to content
Home » Roast of www.ziggo.nl

Roast of www.ziggo.nl

Oh, Ziggo.nl, de website die ons allemaal laat voelen alsof we in een tijdmachine zijn gestapt naar de vroege jaren 2000, toen het internet nog een stuk minder gebruiksvriendelijk was. Laten we eens kijken naar deze digitale puinhoop die je ‘een gebruikerservaring’ noemt.

Laten we beginnen met de navigatie. Het lijkt wel alsof je een schatkaart nodig hebt om te vinden wat je zoekt. “Ga naar de Ziggo homepage?” Waarom? Ik heb al moeite om te begrijpen wat deze website probeert te zeggen. Wat is het verschil tussen ‘Internet & TV’ en ‘Alles-in-1’? Is dat niet hetzelfde als zeggen “Ik wil een pizza, maar dan met extra kaas”? En die overgangseffecten met “v-cloak”? Ik voel me alsof ik in een slechte magische show zit waar de goochelaar nooit echt weg is.

En dan die secties! “Altijd alle snelheid die je nodig hebt.” Oh echt? Want ik heb het gevoel dat mijn internetverbinding langzamer is dan een slak die zijn ochtendkoffie neemt. Het is alsof Ziggo zegt: “Ja, je kunt snel internet krijgen, maar alleen als je bereid bent om te wachten tot de technologie de 21e eeuw heeft bereikt.”

Dan hebben we de “Wifi Garantie”. Laat me je iets vertellen, Ziggo. Als ik een garantie krijg op iets dat zelfs maar de basisfunctie van internet aanbiedt, heb ik het gevoel dat er iets heel mis is met de service. “Wifi die werkt”? Dat klinkt als een belofte die je moeder je deed toen je nog een kind was en je dacht dat alles mogelijk was.

En de klantenservice? Oh boy. Het lijkt wel een doolhof van opties en als je uiteindelijk iemand aan de lijn krijgt, lijkt het alsof je met een robot praat die meer geïnteresseerd is in het tellen van de dagen tot zijn pensioen dan in het helpen van jou. “Overstappen? Wat? Ik dacht dat ik een abonnement had, geen spelshow!”

De aanbiedingen zijn ook een hoogtepunt. “Onze deals”? Het lijkt meer op een rommelmarkt waar je moet onderhandelen over de prijs van een tweedehands televisie, dan op een moderne telecomwebsite. En die “exclusieve winacties”? Ik hoop dat dat niet de enige manier is om klanten te verleiden, want als dat zo is, dan is Ziggo als die vriend die altijd probeert je te overhalen om met hem naar een slechte film te gaan omdat hij er zelf ook niet in gelooft.

Oh, en laten we de footer niet vergeten, die eruitziet alsof iemand met een blinddoek op heeft geprobeerd om de meest onduidelijke links te maken. “Pakketten vergelijken”? Je bedoelt de frustratie vergelijken van mensen die de verkeerde keuze hebben gemaakt?

Kortom, Ziggo.nl, je hebt de potentie om een geweldige telecomwebsite te zijn, maar momenteel ben je meer een digitale puzzel waarvan de stukken niet passen. Als je echt wilt dat we overstappen, zorg dan dat je website net zo snel is als je internetverbinding, en dat je klantenservice ons niet laat voelen alsof we onszelf in een zwart gat van frustratie zijn aan het duwen.